Z czym łączyć odżywki białkowe?

Stosowanie odżywek białkowych zwiększa syntezę białek mięśniowych, hamuje apetyt, a także dostarcza niezbędnych mięśniom aminokwasów, które organizm może wykorzystać jako wartościowy budulec tkanki mięśniowej. Nic więc dziwnego, że odżywki białkowe to jedne z najpowszechniej stosowanych przez sportowców suplementów. Wykorzystuje się je zarówno na cyklach masowych, jak również w celu przyspieszenia procesów regeneracji potreningowej oraz w trakcie redukcji. Jak działają tego typu suplementy i z czym łączyć odżywki białkowe, by wydobyć ich pełne możliwości?

Działanie odżywek białkowych

Proteiny powinny stanowić podstawę odżywiania sportowców wszystkich dyscyplin sportu, zwłaszcza tych, w których kluczową rolę odgrywa wielkość i definicja mięśnia. Odżywki oparte na białkach szybko wchłanialnych, wśród których najpopularniejszą jest proteina serwatkowa, powodują szybki efekt insulinogenny, czego efektem jest błyskawiczne wysycenie krwiobiegu aminokwasami i silny efekt proanaboliczny, odczuwalny w postaci szybszej syntezy protein.

Wysokobiałkowa dieta, w której więcej niż ¼ spożytych w ciągu dobry kalorii pochodzi z białka, tłumi apetyt i wydłuża odczuwanie sytości. Badania udowodniły również, że suplementacja białkiem serwatkowym jest w stanie wzmocnić termogenezę wywołaną dietą. Oznacza to, że przyjmowanie proteiny przez osoby znajdujące się w okresie redukcji również okazuje się wskazane.

Stosowanie białka kazeinowego, długo wchłanialnego, także jest zalecane dla sportowców. Ze względu na znacznie dłuższe uwalnianie do krwiobiegu aminokwasów, białko kazeinowe stanowi doskonały posiłek przed snem, dzięki czemu skutecznie zahamuje nocny katabolizm. Dodatkowo białko kazeinowe w żołądku pęcznieje i ulega koagulacji, dlatego po jego spożyciu szybciej i przez dłuższy czas odczuwamy pełność żołądka, do chroni przed nocnym podjadaniem.

ZESTAW NA REGENERACJĘ
vitargo electro energyRegeneracja potreningowa powinna skupiać się przede wszystkim na zahamowaniu katabolizmu mięśniowego oraz szybkim odtworzeniu rezerw energetycznych. Najlepszy okaże się matriks białkowych, taki jak np. Whey Creamy Cocktail, który jest mieszanką białka szybko i wolno wchłanialnego. Niemal natychmiast po spożyciu podwyższa stężenie aminokwasów, hamując katabolizm mięśniowy, a stopniowe dostarczanie tkance mięśniowej budulca przyspiesza regenerację uszkodzonych mikrowłókien i przyspiesza syntezę nowych białek. Białko warto połączyć z odżywką węglowodanową Vitargo Electro-Energy, która błyskawicznie dostarczy organizmowi energii i przyspieszy odtwarzanie rezerw glikogenu mięśniowego, w dużych ilościach traconego z organizmu w trakcie wysiłku fizycznego.

ZESTAW NA MASĘ

masło orzechowe trecNiecodzienny zestaw na masę, który przynosi zauważalne efekty, to nie połączenie białka i kreatyny ale… proteiny kazeinowej i masła orzechowego! Dobrze sprawdzi się w tym celu przyjmowanie przed snem Casein 100, który zapewni długotrwałe, nocne uwalnianie aminokwasów, jakie organizm będzie mógł wykorzystać do nocnej regeneracji i zachodzących podczas snu procesów anabolicznych. Z kolei masło orzechowe, takie jak Peanut Butter Trec, to doskonałe źródło nie tylko białka, ale również kalorii i zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli dwóch składników, jakie są niezbędne w trakcie diety masowej. Przy takim połączeniu bez wysiłku zaobserwujemy u siebie w krótkim czasie znaczne przyrosty masy!

ZESTAW WSPOMAGAJĄCY REDUKCJĘ
Białko może działać również prozdrowotnie. Stosowanie wysokobiałkowej diety, wspartej np. koncentratem białkowym Whey 100, pomoże spalić zbędne kalorie i ułatwi redukcję tkanki tłuszczowej. Z kolei dodatek spiruliny łagodnie oczyści organizm z toksyn, poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego oraz zadba o kondycję skóry, włosów i paznokci, które mogą być osłabione redukcyjną dietą i intensywnymi treningami.

Artykuły powiązane: Białko po treningu

Napisz komentarz