Suplementy przedtreningowe (cz. 2)

Stacki przedtreningowe

Dobry posiłek przedtreningowy ma na celu dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości energii i substancji zapewniających maksymalizację procesów anabolicznych i antykatabolicznych podczas treningu. Jeśli chcesz wyciągnąć ze swojego organizmu maksimum możliwości, warto wesprzeć go od środka, stosując kompleksowe przedtreningówki. Formuła stacków przedtreningowych ma tworzyć optymalne warunki treningowe, chronić mięśnie przed katabolizmem, pobudzać i motywować do treningu, a także nasilać anabolizm mięśniowy.

W stackach przedtreningowych można znaleźć wiele znanych nam substancji, w tym:

CM3 Trec 360 kapsułek – kreatynę: kreatyna to substancja, którą stosuje się w celu maksymalizacji procesów energetycznych w organizmie w trakcie krótkotrwałego, intensywnego wysiłku fizycznego (wysiłek beztlenowy). Żeby uczynić kreatynę jeszcze bardziej stabilną w kwaśnym środowisku żołądkowym, do formuły stacków przedtreningowych i suplementów z kreatyną dodaje się często substancje stabilizujące, znane pod nazwa transporterów kreatyny. Najlepszymi transporterami kreatyny są dekstroza, tauryna i kwas liponowy (ALA).

Szukając skutecznej kreatyny, warto zdecydować się na suplementację jej najstabilniejszą formą – jabłczanem (np. CM3 Trec). Dobrze sprawdzi się również suplementacja kreatyną z tauryną (np. T.C.M.+Taurine OstroVit czy Creatine Xplode Powder Olimp), kwasem liponowym lub zażywanie kreatyny wraz z dekstrozą i innymi cukrami prostymi;

Trec AAKG Mega Hardocre w płynie – buzery tlenku azotu (NO): wysokie stężenie tlenku azotu (NO) w organizmie powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, lepszy przepływ krwi i transport wraz z krwią do mięśni tlenu i składników odżywczych, dzięki czemu mięśnie pracują wydajniej, a trening jest dużo bardziej efektywny! Najskuteczniejszymi boosterami tlenku azotu jest arginina (zwłaszcza alfa-ketoglutaran argininy AAKG) oraz cytrulina.

Suplementem łączącym w sobie działanie AAKG i jabłczanu cytruliny jest suplement AAKG Mega Hardcore Trec Nutrition. Więcej niż jedną formę argininy znajdziesz w suplemencie Arginine 3 ActivLab. Z kolei największej porcji czystej argininy dostarczają suplementy A-AKG Fitness Authority (6 g),  Arginine Xtra Activlab i A-AKG 1000 OstroVit (po 5 g);

– aminokwasy: aminokwasy przyjęte przed treningiem hamują katabolizm i tworzą środowisko sprzyjające procesom anabolicznym. Najważniejszymi aminokwasami, które warto przyjąć przed treningiem, są aminokwasy rozgałęzione BCAA oraz glutamina – skutecznie chronią one mięśnie przed zniszczeniem na skutek procesów katabolicznych, zachodzących podczas treningu.

BCAA Xplode Powder Olimp 1 kg BCAA i l-glutaminę znajdziemy w składzie wielu suplementów aminokwasowych, m. in. w BCAA Xplode Olimp, BCAA Xtra ActivLab, Anticat OstroVit, BCAA G-Force Trec Nutrition czy G-BCAA Scitec Nutrition. Najwięcej czystego BCAA w porcji, w suplementach łączących aminokwasy rozgałęzione z glutaminą, znajdziemy w BCAA 20K MEX Nutrition (10 g), BCAA G-Force w kapsułkach (9,84 g) i Pro BCAA Optimum (8 g);

– witaminy i minerały: substancje te warunkują prawidłowość większości procesów zachodzących w ludzkim organizmie, zwłaszcza procesów metabolicznych i wydzielania hormonów anabolicznych. Witaminy i minerały są również najszybciej tracone z organizmu podczas wysiłku fizycznego, a ich niedobór może skutkować zaburzonym pH organizmu, osłabieniem funkcji nerwowych, pogorszenia się wydajności pracy mięśni czy podatnością na niszczące działanie wolnych rodników.

Chcąc uzupełnić niedobory kluczowych dla organizmu witamin i aminokwasów, dobrze jest stosować specjalne preparaty witaminowo-mineralne, których formuła została opracowana z myślą o sportowcach. Dobrymi suplementami będą np. Multipack Sport Day/Night Formula Trec i Vita-Min Multiple Sport Olimp. Jeśli zależy nam na dodatkowej ochronie antyoksydacyjnej, można wybrać preparat witaminowo-mineralny ze składnikami zwalczającymi wolne rodniki, np. Anti-OX Power Blend Olimp lub Vitamin A-Z Antioxidant Formula Hi Tec Nutrition;

Fuel X Pack Trec – składniki pobudzające: przed i na treningu ważna jest motywacja, koncentracja i zaangażowanie w ćwiczenia – tylko takie nastawienie sprawia, że trening będzie wydajny i maksymalnie skuteczny. Jeśli brakuje nam na treningu agresji i motywacji, warto wspomóc się suplementami pobudzającymi, które zawierają taurynę, tyrozynę, inozynę, ekstrakt z guarany czy witalizujący żeń-szeń.

Suplementem, który zawiera ekstrakt z guarany i żeń-szenia oraz l-tyrozynę jest Fuel X-Pack Trec. Kofeinę, taurynę, tyrozynę i inozynę znajdziemy w suplemencie Red Faster, z kolei w Extreme Speed SHOT Olimp połączono kofeinę, taurynę, tyrozynę i ekstrakt z guarany.

– regulatory hormonów anabolicznych: hormony anaboliczne – testosteron, hormon wzrostu czy insulina – intensyfikują procesy anaboliczne i sprawiają, że mięśnie są coraz większe i silniejsze, wzrasta nasza wydolność oraz wytrzymałość na treningu. W celu wykorzystania pełnego spektrum możliwości twojego organizmu, dobrze jest stosować boostery testosteronu (ZMA, suplementy na bazie tribulus terrestris), boostery hormonu wzrostu (zastosowanie połączenia aminokwasów arginina-ornityna-lizyna) oraz regulatory insuliny, które uwrażliwiają na jej działanie tkankę mięśniową (kwas alfa-liponowy – ALA, dostępny w czystej postaci w suplemencie ALA 250 Trec Nutrition).

Napisz komentarz